Billboardy możemy spotkać w każdym mieście i na prawdę często również w mniejszych miejscowościach a także na trasach, przy ruchliwych drogach. Billboard jest dużą wersją promocji prezentującą najciekawsze informacje oraz zmiany w ofercie. Takie promocji wykonują firmy zajmujące się grafiką.
Firmy te na początku zapoznają się ze specyfiką konkretnej branży i klienta, a następnie przygotowują początkowe projekty, które później są moderowane, a te najciekawsze udoskonalone. Billboardy mają przede wszystkim zwracać uwagę, zatem z reguły są bardzo kolorowe i przyciągają wzrok. Świetny billboard w skrótowej wersji informuje klientów na temat oferty, jaka na nich czeka. Oferty te są bardzo różnorodne w zależności od tego, o jaką firmę chodzi i jaki jest jej branża. Reklamowe banery, które znajdują się na takich billboardach są z reguły papierowe z nadrukiem i mają na celu informowanie nie tylko i wyłącznie o ofercie firmy, ale w ogóle o jej istnieniu. Billboardy kiedyś były stawiane głównie w najczęściej uczęszczanych miejscach, a teraz bardziej restrykcyjne prawo wprowadziło ciut restrykcji w sposób stawiania takich reklam i nie można już tego robić w każdym miejscu. Głównie w przestrzeniach wypoczynkowych liczba reklam banerowych została ograniczona i ograniczenia takie wprowadza się również przy trasach, szczególnie z tego względu, że mogą one stwarzać zagrożenie. Projektowanie billboardów to nie jest wcale prosta sprawa, a w szczególności z tego względu, że billboardy są do siebie bardzo podobne i ludzie mocno się już do nich przyzwyczaili. Jeżeli już chcemy zrobić na nich wrażenie, to musimy oferować coś co więcej, a z dokładnością powinniśmy głównie wprowadzać jakiś detal zaskoczenia, ażeby uwaga ludzi jednak zatrzymała się na naszej reklamie i aby przeczytali oni jej treść. To jest bardzo istotne, dlatego że nie mamy ostatecznie wpływu na to, czy ludzie reklamę zapamiętają, niemniej jednak powinniśmy dążyć choćby do tego, żeby ją zobaczyli, a wtedy efekt już i tak zostanie osiągnięty. Reklamy prezentowane w wersji ulicznej na pewno są jednym z lepszych możliwości na zwrócenie uwagi na naszą propozycję, niemniej jednak nie jedynym. Warto też korzystać z różnych innych wersji promocji, bo w zasadzie każda z nich może być bardzo dobra. Billboardy nadal natomiast pozostają jednymi z najciekawszych rodzajów reklamy, w szczególności w przestrzeni publicznej, gdzie innych sposobności w zasadzie nie ma.
Zobacz również: zobacz dalej