Branding w praktyce

Każda firma, która nie pragnie zniknąć z rynku wraz z utratą efektu świeżości, czy nowości, powinna zatrudnić kogoś, kto przeprowadzi dla niej profesjonalny branding. Jeżeli już przedsiębiorca woli, żeby jego marka przetrwała, gdy klienci się już do niej przyzwyczają, a jemu skończą się kreatywne pomysły na biznes, musi posiadać solidne zaplecze marketingowe. Może zatrudnić pracowników od marketingu we własnejej firmie, niemniej jednak może też korzystać z pomocy kogoś z zewnątrz.

Wtedy właśnie przydaje się agencja reklamowa, która nie tylko może opracować długofalową strategię marki, wprowadzić nowy produkt na rynek, ale także zająć się podstawami. Jedną z nich jest identyfikacja wizualna. Jak pokazują różnorakie badania, znacząca większość ludzi to wzrokowcy. W praktyce oznacza to, że mogą nie pamiętać, czym zajmuje się dana firma, niemniej jednak jak wyłącznie zobaczy porównanie kolorystyczne, które jest dla niej charakterystyczne, skojarzy ją. Bardzo podobnie jest z czcionką, czy logo. Sfera wizualna marki musi być właściwa do tego, jaki wizerunek chcą zbudować jej właściciele. Nikt nie zdecyduje się na ostre różowe logo w kancelarii adwokackiej. Firma produkująca ubranka dziecięce będzie woleć kolorowe logo od brązowych napisów na szarym tle. Kolor to coś, co podpowiada odbiorcy, z jakiego rodzaju marką ma do czynienia. Powstały na ten temat masowe badania, które należą nie tyle do nurtu marketingu, niemniej jednak psychologii i socjologii. W pewnych sytuacjach w pewnych sytuacjach marki zmieniają wizerunek, dokonują czegoś w rodzaju ponownego otwarcia, odświeżenia, niemniej jednak to czasem o sporo bardziej skomplikowane i pracochłonne niż praca z nową marką, która dopiero co wchodzi na rynek. Pracownicy agencji mają sposobność utworzyć badania, dzięki którym będą mieć świadomość tego, co spodoba się odbiorcom. To oczywiście wiąże się z kosztami, ale środki zainwestowane we własny wizerunek będą się zwracać, bo firma, która prezentuje się spójnie i funkcjonuje spójnie może liczyć na stałych i lojalnych klientów. Dla kupujących marka musi być choćby odrobinę przewidywalna, także w sferze wizerunkowej.

Sprawdź: branding łódź.