Agregat samochodowy chłodnia można zabudować w dowolnym samochodzie typu bus i przerobić go w ten sposób na auto-chłodnię Dzięki temu nie trzeba kupować auta, który fabrycznie jest chłodnią. Jedyne, co trzeba stworzyć, to fachowa zabudowa izoterma, która wymaga pewnych środków. Poza tym, warto powierzyć to profesjonalistom, którzy wiedzą, jaką piankę zastosować i, czy zaizolować podłogę, aby samochód długo służył a jego wnętrze nie zużywało się zbyt szybko.
Agregaty chłodnicze samochodowe uruchamiają się po włączeniu silnika i schładzają powierzchnię przeznaczoną na chłodnię do żądanej temperatury. Po jej osiągnięciu agregat wyłącza się i uruchomi się ponownie dopiero, gdy temperatura znowu się podniesie. Jeśli samochód jest unieruchomiony, agregat włącza się z swojego zasilania. W aucie chłodni montuje się dodatkowy akumulator, który odpowiada za pracę agregatu wtedy, gdy auto jest wyłączone. By temperatura w chłodni nie rosła zbyt bardzo szybko kreuje się powłoki izolacyjne. W takim aucie zabudowuje się także okna, jeśli w nim były, ponieważ przez okno najłatwiej ciepło przedostanie się do środka. Podobnie jest z szyberdachem. Na samochody chłodnie na prawdę często przerabia się busy 9-osobowe. Kabinę kierowcy oddziela się wtedy osobną matą, ażeby tam nie było zbyt zimno. Zabudowę izotermiczną wraz ze wstawieniem agregatów chłodniczych można utworzyć w kilka dni. Zwykle, jeżeli to standardowa robota, czyli nie powinno się wstawiać dodatkowych półek ani oświetlenia, samochód jest do odebrania po kilku dniach. Jeżeli w aucie chłodni mają być przewożone lekarstwa i należy utworzyć odpowiednie półki a także zagwarantować sterylne warunki, wtedy zabudowa po pierwsze będzie sporo droższa, a po drugie będzie nieco dłużej trwała. Należy się z tym liczyć, oddając swoje auto do takowej przeróbki. W wielu firmach, które zajmują się przerabianiem zwyczajnych pojazdów na chłodnie, można najpierw spytać o wycenę i czas potrzebny na wykonanie zabudowy. Dopiero potem można umówić się na określony termin.
Zobacz: zabudowa izoterma.